به وبلاگ گزارش و بررسی و تحلیل سهام بورس اوراق بهادار ایران خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
آموزش مقدماتی بورس
مراحل ورود به بورس
مباحث اولیه
حقوق صاحبان سهام
اصطلاحات بورس
اصطلاحات بازار سرمایه
توصیه های بازار به سهامداران
گره معاملاتی چیست ؟
موج سواری در بورس
آشنایی با شرکتها
سهامداران چه حقوق وتعهداتي دارند؟
انواع معاملات (انفرادي- گروهي) ا
مفهوم P/E چيست؟
شاخص كل و بازده پرتفوي
اصول سرمايه گذاري بلند مدت
10 نكته كه هر سهامداري بايد بداند
تفاوت افزايش سرمايه از ....
تحليل شركت‌هاي سرمايه‌گذاري
حمايت و مقاومت(بخش اول)
حمايت و مقاومت(بخش دوم)
مفهوم حق تقدم سهام
سفارش خريد و فروش و انواع آن
كارمزد معاملات و ساير كسورات
نحوه سرمايه گذاري در سبدهاي سهام
تحلیل تکنیکی چیست ؟
روش تكنيكال و مزايا و معايب آن
حجم معاملات و تاثير آن در تحليل تكنيكال
11 توصيه براي موفقيت در بازار سهام
ميانگين متحرك(Moving Average)
نحوه محاسبه شاخص
معرفی سبد سهام
شایعات بازار
شايعات زير خاكي مخصوص اعضا
اخبار بازار سرمایه
آرشیو اخبار
اخبار بورس
اخبار مجامع شركتها
دانلود نرم افزار
نرم افزار تامبو
نرم افزار سبد سهام
دانلود کتاب
بررسي و تحليل شركتها
تحليل بنيادي شركتها
تحليل تكنيكال شركتها
نگاه فني به شركتها
سبد سهام مخصوص اعضاي ويژه
بررسي و تحليل سبد سهام اعضاي سايت
صندوق ويژه حمايت از سهامداران
درباره صندوق
موجودي نقدي صندوق
ثبت درخواست سهامدار
سبد استراتژيك مشتركين سايت
صفحه ويژه مشتركين طرح طلايي
مشتركين هفته اول
مشتركين هفته دوم
سبد مشتركين هفته سوم
تحليلهاي تكنيكال اعضاي سايت
چه استراتژي ي در بازار داشته باشيم
پيش بيني بازار بورس
شايعات ارسالي اعضاي سايت
اضافات

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 603296
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 40
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

در گفتگو با یک کارشناس پر سابقه بورس عنوان شد :
با اصلاح پی بر ای بازار ، حباب بی معنی شد
 

با اصلاح پی بر ای بازار ، حباب بی معنی شد

 

بررسی بازار سهام در روزهای اخیر نشان می دهد با وجود آغاز فصل گرم مجامع سالیانه شرکت های بورسی در تیر ماه ، برخلاف سالهای گذشته سرمایه گذاران چندان راغب به حضور در بورس نبوده و همچنان ترجیح می دهند نسبت به تحولات آتی تماشاگر باشند.

بنابر گزارش بورس نیوز اگر چه در نقش ریسک های سیستماتیک بر بازار سهام هیچ شکی نیست اما برخی کارشناسان اعتقاد دارند آنچه بیش از همه بورس اوراق بهادار را متأثر از خود ساخته ناشی از مسایل اقتصادی از جمله افزایش نرخ تورم ناشی از رشد حجم نقدینگی در جامعه می باشد که افزایش نرخ بهره بانکی می تواند قدری از هجمه آن بکاهد .

 

در این زمینه مصطفی والهی ، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه وضعیت اقتصاد کشور در شرایط مطلوبی به سر می برد خاطر نشان کرد : به لطف پیش بینی فروش 81 و نیم دلاری نفت در بودجه سال 1390 دولت و افزایش قیمت این کالا در نیمه اول سال میلادی جاری که پایه اقتصاد کشور برآن استوار شده به نظر می رسد دولت به لحاظ درآمدی با مشکلی مواجه نیست هر چند فشارهای ناشی از تحریم های بین المللی باعث شده تا بخشی از مبادلات مالی موجب تأخیر و تحمیل هزینه های بیشتری شود .

 

وی ادامه داد : اگر چه رشد قیمت جهانی نفت خام کمک شایانی به وضعیت فعلی اقتصاد نموده اما با بررسی جوانب مختلف می توان انتظار داشت تا اثرات و آسیب های ناشی از تحریم ها و هزینه های مبادلات مالی و از طرفی آزاد سازی قیمت ها در یک دوره پلکانی تأخیری طی شش ماهه دوم امسال و بطور اخص در سه ماه آخر سال فشار زیادی بر پیکره اقتصادی کشور وارد آورد . از همین رو نیز مجلس شورای اسلامی نسبت به اجرای کامل هدفمندسازی یارانه ها و آزاد سازی قیمت کالاهای مصرفی با کمی تردید نگریسته چرا که معتقد است با ادامه دار شدن این فرآیند آسیب های جدی بروز خواهد کرد .

 

جولانگاه سفته بازان

 

این فعال بازار سرمایه با اشاره به منابع ارزی به عنوان پایه پولی کشور ، از آن به عنوان ابزاری تورمی یاد کرد و افزود : با توجه به منابع درآمدی دولت از محل صادرات نفت ، عدم وجود بخش خصوصی قوی برای هضم و تبدیل آن به ريال مورد نیاز باعث می شود تا عملاً بر گستره تورم در کشور افزوده شود . این در حالی است که در کنار انجام با تأخیر حوالجات ارزی ، عرضه و تقاضا برای برگ اسکناس ارز در بازار همواره جولانگاه سفته بازانی بوده که برای حفظ ارزش دارایی های خود به آن روی می آورند .

 

ضریب تکاثر پول

 

والهی از کاهش دو درصدی نرخ ذخیره قانونی بانک ها در سیاست های پولی سال 90 بانک ها نیز سخن گفت و افزود : این اقدام در حالی به منظور تحرک بیشتر بانک ها در چارچوب سیاست های انبساطی و با هدف کمک بیشتر به بخش تولید کشور صورت پذیرفت که عملاً باعث رشد 6.67 درصدی ضریب فزاینده (تکاثر) پول و گردش شش برابری حجم پول شد که نه تنها به تولید کمکی نکرد بلکه کاهش بهره وری در اقتصاد را نیز در خود پنهان نمود .

 

هیچ اثری از حباب نیست

 

این کارشناس پرسابقه بورس کاهش 70 درصدی ارزش معاملات بازار سهام از ابتدای سال جاری تاکنون را خاطر نشان شد و افزود : در تمام دنیا دولت تنها در مواقع حاد اقدام به دخالت در بازار سرمایه می کند و حال آنکه بازار سهام قبل از نیاز به حمایت های دولتی ، محتاج اصلاح قیمتی سهم های رشد یافته عمدتاً غیر منطقی در خود بود بطوریکه با تصحیح متوسط پی بر ای بازار سهام از 9 به 6.5 مرتبه ، به طور کامل موضوع حباب در بورس به صفر رسیده است .

 

بر همین اساس چنانچه نگرانی های سیاسی کاهش و یک ثبات نسبی در حوزه مدیریت کلان کشور برقرار شود ، معاملات بازار سهام با رونق متناسبی روبرو خواهد بود .

 

تنها مکان قابل اعتماد برای سرمایه گذاری

 

والهی با اذعان به اینکه هنوز بازار سرمایه تنها گزینه سرمایه گذاری و قابل اعتماد در کشور است افزود : هر چند در کوتاه مدت سرمایه گذاری در بورس با فراز و نشیب هایی مواجه است اما در بلند مدت چشم انداز این بازار امیدوار کننده و کسی را پشیمان نخواهد کرد .

 

وی در خصوص میزان اثر گذاری قانون هدفمند سازی یارانه ها گفت : برای بررسی این موضوع باید منتظر گزارش های سه ماهه اول شرکت های بورسی بود . در این بین با توجه به افزایش نرخ مرجع دلار از 980 به 1050 و سپس به 1171 تومان ، شرکت هایی که از رشد صادرات و یا فروش محصولات در بازار صادراتی بورس کالا برخوردار هستند می توانند با عایدات مناسبی مواجه شوند.

 

پی بر ای منطقی

 

این کارشناس افزایش دوباره نرخ بانکی را برای کنترل اقتصاد و به تبع آن بهبود فضای معاملات در بازار سهام کارساز ندانست و افزایش هزینه تولید را تنها نتیجه آن اعلام کرد و در عین حال متذکر شد : با توجه به افت قیمت سهام در ماههای اخیر به نظر می رسد متوسط نسبت قیمت به درآمدی بازار سهام در بازه 7 تا 6مرتبه ای منطقی تر شده چرا که همسو با نرخ سپرده گذاری بانکی متوازن شده است.


بورس تهران ویترین خود را جذاب تر کرد

به منظور آشتی دوباره خریداران و فروشندگان سهام انجام شد :
بورس تهران ویترین خود را جذاب تر کرد

طی معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران شاهد جان گرفتن دوباره معاملات سهام و البته تشکیل صف های خریدی بود که برخلاف روزهای گذشته ، اصرار زیادی بر پایداری خود داشت .

بنابر گزارش بورس نیوز طی معاملات روز جاری در حالی چراغ های سبز بر قیمت های سهام اکثر شرکت های بورسی پرتو افکنده که با وجود رشد 324 واحدی شاخص کل ، حجم چندان دلچسبی از معاملات به چشم نخورده و ارزش معاملات را تنها تا مرز 50 میلیارد تومان سوق داده است.

 

این گزارش می افزاید از ابتدای تیرماه جاری تا روز گذشته در مجموع نماگر بازار سهام با ریزش حدود هزار واحدی ، افت 4.02 درصدی را تجربه نموده و این در حالی است که به روال معمول بازار سهام پس از حرکت در چنین سراشیبی فرسایشی دوباره عزم خود را برای صعود و جبران کاستی های رخ داده جزم می کند .

 

در عین حال به نظر می رسد کاهش نگرانی ها از بابت برخی ریسک های سیستماتیک خیال بخشی از سهامداران به معنای واقعی و وفادار به بورس را کمی راحت کرده و انگیزه دوباره ای را برای حضور در بازار سهام ایجاد کرده است.

 

در این بین اعلام منتفی شدن اجرای مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها در سال 90 در نشست روز گذشته کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس ، وزیر اقتصاد و دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها و از طرفی تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ شأن سران سه قوه و به تبع آن افزایش احتمال عقب نشینی نمایندگان از بحث طرح سوال از ریاست جمهور یا به تعویق انداختن آن پس از تعطیلات تابستانی مجلس ، باعث شده تا فضای امید و آرامش نسبی تا حدودی به بازار بر گردد .

 

افزون بر این با وجود تداوم کاهش نرخ رسمی ارز از سوی بانک مرکزی ، از روز گذشته تاکنون بازار آزاد ارز تغییرات چندانی را شاهد نبوده و از همین رو بسیاری از معامله گران معتقدند قیمت های فعلی ارز در بازار به عنوان کف قیمتی آن تلقی شده و کاهش بیشتری را نمی توان متصور بود .

 

لذا از بابت ریزش بیشتر نرخ 1150 و 1631 تومانی دلار و یورو در بازار آزاد نگران نبوده و بر ثبات آن در قیمت های فعلی تأکید دارند که علاوه برمنفعت بنگاههای اقتصادی بر ایجاد آرامش در بازار نقش اساسی دارد .

 

آنچه در بازار مشهود است بیشتر ناشی از احتمال برخی اقدامات دستوری پشت پرده از سوی برخی بزرگان و شرکت های بورسی بوده که تعلق خاطر زیادی برای عدم سقوط بیشتر شاخص های بورسی از محدوده های فعلی دارند. به هر حال تداوم وضعیت مثبت شاخص کل بازده نقدی و قیمت در روزهای آتی به شرط تثبیت شرایط فعلی سیاسی و اقتصادی داخلی را می توان به خوبی حدس زد چرا که در حال حاضر از حضور نوسان گیران به شدت کاسته شده و به نظر می رسد از عرض اندام چشمگیر فروشندگان سهام دیگری خبر نباشد .

 

[+] نوشته شده توسط ستار در چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:بورس , بازار بورس, بورس اوراق بهادار , اخبار بورس , در ساعت 16:18 | |
صندوق ويژه حمايت از اعضاي سايت

خبر بسيار مهم                                                                             خبر بسيار مهم


 

راه اندازي صندوق ويژه حمايت از اعضاي سهامدار سايت ، تحليل بورس

 

دوستان محترم ، صندوق ويژه حمايت از سهامداران ، براي اولين بار در ايران ، توسط سايت تحليل بورس ، راه اندازي شد .

لطفا جهت آشنايي با صندوق، اينجا را كليك كنيد .

[+] نوشته شده توسط ستار در سه شنبه 7 تير 1385برچسب:, در ساعت 12:9 | |
پيش بيني تغيير سهام چند شركت در بازار امروز سه شنبه

پيش بيني تغيير سهام چند شركت در بازار امروز سه شنبه


ريزش شاخص در بازار ديروز ، گزينه دوم ( تحليل شاخص در تاريخ 6 تير ( ديروز ) ) تحليل ، بوقوع پيوست ، با اين تفاوت كه بدون در نظر گرفتن خطهاي حمايتي تا بيش از 500 واحد افت كرد .

اما ديروز عصر ، پس از تماشاي نمودار تكنيكي شاخص ، بسيار به برگشت بازار طي معاملات امروز و نهايتا فردا ، دلگرم شدم .

شاخص كل در محدوده حمايتي بسيار گسترده تر و شديدتر از ديروز قرار دارد و اين احتمال كه بازار امروز با افزايش 600 واحدي روبرو شود ، دور از انتظار نيست .

در صورتي كه سياست بر تحليل چيره شود ، و دستهاي پنهان امروز بيدار باشند ، احتمال كاهش شاخص نيز وجود دارد . كه اين ريزش بين 150 تا 400 واحد خواهد بود .در اينصورت حداقل تا چند روز نميتوان جلو ريزش را گرفت و ميبايست ، خريدها را لغو كرد .



شركت پست بانك ( وپست )


روند سهام پست بانك ، از امروز با برگشت صعودي بدون گير همراه است . امروز شركت پست بانك با كسب درصد كامل مثبت و احتمالا با صف خريد بيش از 5 ميليون مواجه ميشود . نكته بسيار مهم اين سهم ، اولين مقاومت پيش روي سهم ميباشد كه بر خلاف زمانهاي گذشته ، اينبار ، اولين مقاومت ( مهم و تا ثير گذار )  در محدوده 707 تومان و 767 تومان ميباشد كه با اعلام تاريخ مجمع در 27 تير ماه گذشتن از اين قيمت بسيار محتمل ميباشد .

اين پيش بيني در صورتي قابل قبول است كه طي بازار امروز  ، صف خريد بيش از 1 ميليون را داشته باشد


سرمايه گذاري پرديس


پس از تحليل اين سهم ، شاهد واگرايي در  MACD هستيم كه صعود اين سهم را تا محدوده 145 تومان تضمين ميكند .

اين سهم نيز جزء سهاميست كه طي بازار امروز صعودش را آغاز ميكند .


ماشين سازي اراك ( فاراك )


پس از بازگشايي فاراك در چند روز گذشته در قيمت غير قابل انتظار زير 180 تومان با وجود تعديل مثبت بسيار تاثير گذار اين سهم ، شاهد بوديم كه اين سهم در روند منفي معامله شد .

با بررسي نمودار فاراك ، چيزي مشاهده نكردم كه گوياي ادامه روند كاهشي و حتي دليلي براي افت نيز وجود نداشت . فاراك در حال حاضر با حمايت شديدي روبرو گشته در قيمت 1665 ريال . امروز شاهد خواهيم بود كه فاراك نهايتا از آغاز ساعت دوم بورس ، با عرضه صفر روبرو خواهد شد . در صورتي كه اين اتفاق ف امروز رخ دهد ، خواهيم ديد كه اولين مقاومت سهم ، در محدوده 190 تومان ( كه خيلي ضعيف است ) ميباشد . در صورتي كه حجم معاملات اين سهم طي قيمتهاي 180 تا 190 زياد باشد ، بدون هيچ مشكلي تا 245 تومان را پيش ميرود .

 

صدرا   وصنعت  قند شيرين  وبوعلي  گل گهر  سايپا  بانك آرين

 

تمام اين نمادها طبق بررسي هاي بنده ، در خط حمايتي شديدي قرار گرفته اند . عرضه اين شركتها در ابتدار بازار شديد ميشود ولي با رسيدن به نيمه بازار ، شاهد برگشت اين سهام و در نتيجه افزايش قيمت خواهيم بود .

سهام بانك آرين را براي نوسانگيران پيشنهاد ميكنم . نگهداري حداقل 5 روز


 

( آيا ميشه تحليل تكنيكال رو از اين هم روانتر و ساده تر گفت )

 

[+] نوشته شده توسط ستار در سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, در ساعت 8:19 | |
اخبار روزانه بازار بورس مورخه یکم تیر ماه

اخبار یکم تیر ماه نود

 

علت توقف نمادهای

در گفتگو با معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار بررسی شد
علت توقف نمادهای "وگستر" ، "ولغدر" ، "یمه دانا" و سایر نمادها

در پی تماس های مکرر تعدادی از سهامداران و فعالان بازار سرمایه با گروه تحریره بورس نیوز مبنی بر علت توقف طولانی مدت نماد برخی از شرکت های بورسی و فرابورسی ، تعدادی از این درخواست ها با معاون سازمان بورس اوراق بهادار در میان گذاشته شد که عبارت بودند از : شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان ، کف ، بیمه دانا ، قند پارس ، لیزینگ خودرو غدیر ، ساختمان اصفهان ، تکسرام و بهنوش که وی علت توقف طولانی مدت برخی از این نمادها را عمدتاً ناشی از مردود دانستن گزارش های مالی از سوی حسابرس یا بازرس قانونی و یا اینکه عدم اظهار نظر آنها دانست که در نهایت باعث می شود به دلیل نبود مدارک کافی و عدم تأیید آنها بازگشایی نمادها به تعویق افتد.

سید علی حسینی ، معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با اشاره به ارایه صورت های مالی حسابرسی شده و نشده شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان به سازمان بورس ، خاطرنشان کرد : نماد این شرکت از 89.12.22 متوقف شده و این در حالی است که با توجه به ورود اخیر "وگستر" به بازار فرابورس و عدم آشنایی کافی و سازگاری با استانداردها و قواعد اطلاع رسانی که البته طبیعی نیز می باشد ، بخشی از اطلاعات ارایه شده با مشکل مواجه بوده که به محض اصلاح و برطرف شدن آنها ، نماد شرکت بازگشایی خواهد شد .

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر رایزنی هایی برای برطرف کردن مشکلات با مدیران شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان انجام گرفته ، یادآور شد : با توجه به اینکه برخی سهامداران علاقه مند به معامله سهام خود تا قبل از برگزاری مجمع عادی سالیانه هستند لذا تلاش می شود تا به محض رفع مشکلات و اطلاعات درخواستی نماد "وگستر" بازگشایی و آماده انجام معاملات شود از اینرو سازمان بورس اصراری مبنی بر بازگشایی این نماد در بعد از مجمع عادی سالیانه ندارد .

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه نماد شرکت بهنوش ایران نیز از 89.12.23 متوقف شده از بازگشایی این نماد طی اوایل هفته آینده خبر داد و در عین حال افزود : سه نماد معاملاتی شرکت قند پارس ، تکسرام و ساختمان اصفهان نیز که به ترتیب در 23 آبان ماه و نیز 7 و 2 دی ماه سال گذشته تاکنون متوقف شده اند با مردود شدن گزارش های مالی از سوی حسابرس و بازرس قانونی خود مواجه می باشند.

 

حسینی در خصوص نماد شرکت لیزینگ خودرو غدیر نیز گفت : صورت های مالی این شرکت هنوز تصویب نشده و سازمان برای بازگشایی نماد "ولغدر" منتظر برگزاری مجدد مجمع عادی سالیانه آن می باشد .

 

در زمینه نماد بیمه دانا که از 7 اسفند ماه 89 متوقف شده نیز باید گفت ، اطلاعات حسابرسی نشده این شرکت با ابهامات بسیاری همراه بوده که سازمان بورس در حال حاضر منتظر ارایه گزارش های مالی حسابرسی شده آن است . در عین حال اینکه گفته می شود هفته آینده نماد "دانا" بازگشایی می شود تا این لحظه صحت ندارد .

 

حسینی از توقف نماد شرکت کف از 4 اسفند ماه سال گذشته نیز سخن گفت و افزود : شرکت کف اطلاعاتی که ارایه نموده آنرا با ابهام های زیادی همراه ساخته و سازمان در حال حاضر منتظر ارایه اطلاعات جدید این شرکت می باشد . در عین حال چنانچه طی هفته آینده این گزارشات ارایه نشد با یک اطلاعیه شفاف سازی نماد "شکف" بازگشایی خواهد شد.


در تیر ماه امسال افزایش قیمت سیمان به نتیجه نهایی می رسد

نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان سیمان تهران خبر داد :
در تیر ماه امسال افزایش قیمت سیمان به نتیجه نهایی می رسد

 

نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان سیمان تهران در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه سهامداران شرکت سیمان تهران از برگزاری آخرین جلسه تولید کنندگان سیمان با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در هفته آینده خبر داد و افزود : هر چند برای رسانه ای کردن این موضوع باید کمی صبر نمود اما امیدواریم به لحاظ همکاری های که صورت گرفته به جمع بندی نهایی در رابطه با بحث قیمت سیمان دست یابیم .

سید محمد اتابک در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با بیان اینکه از بهمن ماه 89 به طور مرتب انجمن صنفی کارفرمایان سیمان جلساتی با وزارت صنایع و معادن وقت و کارگروه تنظیم بازار و از طرفی وزارت بازرگانی داشته ، خاطرنشان کرد : بررسی قیمت سیمان و حمایت از این صنعت پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها همواره توأم با نگاه مثبت دولت بوده بطوریکه دکتر رحیمی معاون اول رییس جمهور نیز طی ارسال نامه ای پیگیری این موضوع را مورد تأکید قرارداده است.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه طی یک ماه آتی بررسی قیمت سیمان به نتیجه نهایی خواهد رسید یادآور شد : اینکه تصور می شود سیمان با افزایش نرخ عمده ای مواجه شود صحیح نبوده و در حال حاضر نیز فعالان این صنعت تحلیل های خود را از بابت قیمت های مختلف به کار گروه کنترل بازار ارایه می دهند که به نظر می رسد متناسب با افزایش قیمت حامل های انرژی برای صنعت ،قیمت سیمان نیز افزایش یابد.



سیمان تهران کام سهامداران را شیرین کرد

با تقسیم سود 663 ریالی در مجمع امسال
سیمان تهران کام سهامداران را شیرین کرد

مجمع عمومي عادي ساليانه شركت سيمان تهران براي سال مالي منتهي به 1389.12.29 در تاريخ 1390.3.31 در محل پژوهشگاه نيرو واقع در شهرك قدس ساعت 9 صبح با حضور76.45 درصد از سهامدارن برگزار شد.

مجمع مزبور با رياست آقاي صادقیان به نمايندگي ازبنیاد مستضعفان و نظارت آقاي واحدی به نمايندگي ازشرکت گسترش صنایع معدنی کاوه و آقاي جلال دوست به نمايندگي ازسرمایه گذاری بانک مسکن و دبيري آقاي توسلیان برگزار گرديد. آقاي سخنور به نمايندگي از سازمان حسابرسي و آقاي خطیب زاده نماينده سازمان بورس اوراق بهادار در جلسه حضور داشتند.


بنابراين گزارش مجمع به ازاي هر سهم مبلغ 663 ريال سود نقدي بين سهامداران تقسيم نمود كه موجبات رضايت اكثريت سهامداران را فراهم نمود.

در اين مجمع جناب آقاي مهندس اتابک مدير عامل اسبق شركت سيمان تهران گزارش فعاليت هيئت مديره براي سال مالي منتهي به اسفند 89 را قرائت و گزارش برنامه های آتی شرکت توسط جناب آقای مهندس سید عطاءالله سیدان به سمع و نظر سهامداران محترم رسید .

 


 

اهم فعاليتهاي شركت سيمان تهران طي سال مالي 89 :

 

 الف- توليد:

· توليد 3،250،179 تن كلينكر در سال 89 كه معادل 4/5 درصد تولید کلینکرکشور می باشد .

· توليد 3،680،021 تن انواع سيمان در سال 89 كه معادل 6 درصد تولید سیمان کشور می باشد .

· تحويل و فروش 3،741،628 تن سيمان در 9 نوع مختلف كه معادل 6 درصد تحویل سیمان کشور می باشد .

· اخذ گواهينامه استاندارد و اخذ گواهي نامه فني براي توليد سيمان بنائي .

· افزايش سرانه توليد سيمان از 2085 تن/ نفر در سال 88 به 2105 تن/ نفر در سال 89

· افزايش سرانه تحويل و فروش از 2073 تن/ نفر در سال 88 به 5/2140 تن/ نفر در سال 89

· تعمیرات و انجام اقدامات اصلاحی در خطوط تولیدی شرکت به منظور افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه ها، بخصوص تعميرات اساسي واحد 4000 تني، تعميرات اساسي واحد 2100 تني و تعميرات واحد 3400 تني.

 

 

 

 ب- مديريت:

· ممیزی و تمديد گواهينامه سيستم مديريت كيفيت ISO 9001 - 2008

· ممیزی و تمديد گواهينامه سيستم مديريت زيست محيطي ISO 14001 - 2004

· ممیزی و تمديد گواهينامه سيستم مديريت ايمني و بهداشت حرفه‌اي OHSAS 18001 - 2007

· پياده سازي سيستم جديد اتوماسيون اداري تحت وب همکاران سيستم در راستاي هدف يكپارچه سازي سيستم‌ها و همچنين ارتقاء سخت افزار و نرم افزارهاي شركت در جهت حفاظت از اطلاعات و سيستم ها.

· اجراي مجموعا377 برنامه زیست محیطی تا پايان سال 1389و حفظ و نگهداری فضای سبز جمعآً به مساحت 206 هکتار.

· كاهش ميزان غبار محيطي ساليانه مجتمع از 0.34 ميلي گرم بر متر مكعب در سال 88 به 0.23 ميلي گرم بر متر مكعب در سال 89.

· انتخاب نام شرکت سیمان تهران در فهرست 50 شرکت فعالتر بورس اوراق بهادار.

· انتخاب شركت سيمان تهران در فهرست 100 شركت برتر ايران از نظر فروش و درآمد از سوي سازمان مديريت صنعتي.

· راه اندازي سامانه اطلاعات سهامداران و اطلاعات مشتريان و پيمانكاران حمل در وب سايت سيمان تهران.

· انتخاب سيمان تهران از سوي انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان به عنوان واحد برتر در زمينه تعالي كيفيت محصولات و يكنواختي در كيفيت بيش از 15 نوع سيمان توليدي.

· دريافت لوح تقدير اعتلاي فضاي سبز استان تهران از سوي استاندار و رئيس ستاد راه و فضاي سبز استان تهران بر اساس ارزيابي هاي سازمان حفاظت محيط زيست.

· كسب سهام شناور آزاد بالاي 20% در بورس اوراق بهادار و اخذ معافيت مالياتي طبق ماده 144 قانون توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد در راستاي تسهيل اجراي سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي.

 

 ج- مالي:

· مبلغ فروش شركت در سال 89 معادل 1،951،489 ميليون ريال، سود عملياتي به مبلغ 1،015،606 ميليون ريال، سود قبل از كسر ماليات به مبلغ 983،140 ميليون ريال ، سود خالص پس از كسر ماليات به مبلغ 836،804 ميليون ريال .

· كاهش هزينه هاي مالي از 105،454 ميليون ريال در سال 88 به 96،328 ميليون ريال در سال 89.

· افزايش در سرمايه گذاريهاي بلند مدت از مبلغ 1،679،299 ميليون ريال در سال 88 به مبلغ 1،888،247ميليون ريال در سال 89 (معادل 208،947 ميليون ريال افزايش).

· كاهش تسهيلات مالي بلند مدت و كوتاه مدت دريافتي شركت در سال 89 نسبت به سال 1388.

· افزايش سرانه فروش از 1،084 ميليون ريال در سال 88 به 1،116 ميليون ريال در سال 89.

· افزایش سود سرمايه گذاري در شركتهاي فرعي از 220،483 ميليون ريال در سال 88 به 167،302 ميليون ريال در سال 89.

 

  د- منابع انساني:

· متعادل سازی نيروي انساني از 1823 نفر در پایان سال 88 به 1748 نفر در پایان سال 89.

· افزايش ميانگين تحصيلات كاركنان از 32/11 كلاس در سال 88 به 472/11 كلاس در سال 89.

· افزايش ميانگين سابقه كاركنان از 07/10 سال در سال 88 به 64/10 سال در سال 89.

· افزايش ميانگين سن كاركنان از 2/35 سال در سال 88 به 7/35 سال در سال 89 كه نسبت به سال قبل عليرغم گذشت يكسال 5/0 سال افزايش يافته است.

· برگزاري 121 دوره آموزشي كه 104 دوره آن تخصصي و 17 دوره آن عمومي مي‌باشد، كل دوره آموزشي برگزار شده در سال89 جمعاً معادل 17675 نفر ساعت مي‌باشد .

 

  ه- توسعه:

· دريافت مجوزهاي لازم از سازمان صنايع و معادن و سازمان حفاظت محيط زيست و همچنين اخذ موافقت هيئت مديره بانك تجارت جهت دريافت تسهيلات مورد نياز به مبلغ 8/656 ميليارد ريال جهت احداث واحد 3300 تني (طرح جايگزيني 2) در محل مجتمع صنعتي سيمان تهران و نيز ساير اقدامات لازم جهت اجرائي شدن آن.

· سرمايه‌گذاري در پروژه شركتهاي تابعه و ارائه كمك هاي فني و مديريت و جهت تسريع در راه‌اندازي پروژه‌هاي شركتهاي سيمان نهاوند، سيمان گيلان سبز و سيمان ايلام.

· سرمايه گذاري 20 درصدي سيمان تهران و هگمتان در كنسرسيوم خريد نيروگاه 714 مگاواتي قم به منظور كاهش ريسك ناشي از تامين به موقع برق مصرفي خود و شركتهاي تابعه و همچنين به منظور تنوع در پرتفوي و توزيع كاهش ريسك سرمايه گذاريها.

 

 

 

 

  و- تکنولوژی:

· برنامه ریزی جهت افزايش سطح تكنولوژي ماشين آلات و تجهيزات شركت با تأكيد بر كاهش آلودگيهاي زيست محيط و كاهش قيمت تمام شده.

· تهيه گزارش جامع تكنولوژي سيمان.

· توسعه سیستمهای کنترل هوشمند الکترونیکی و کنترل فرآیند بوسیله سیستمهای جدید.

· راه اندازي الكترو فيلتر گريت كولر واحد6 و نصب غبار سنج بر روي الكترو فيلتر جهت سيستم پايش بصورت On Line با سازمان حفاظت از محيط زيست.

· تبديل 4 دستگاه بگ فيلتر مكانيكي به سيستم ايرجت جهت كاهش غبار محيطي ، كاهش مصرف انرژي الكتريكي الكترو فيلتر واحد هشتم با در نظر گرفتن استانداردهاي محيط زيست.

 

  ز- بازاریابی:

· فروش 3،741،628 تن سيمان در 9 نوع متفاوت به مبلغ 1،943،449 ميليون ريال در سال 89.

· شركت فعال و مستمر در تشكل صنفي انجمن كارفرمايان صنعت سيمان، شركت بازرگاني توسعه صادرات صنعت سيمان و سایر سازمانهای زیربط.

· تلاش در جهت حفظ و گسترش برند شركت سيمان تهران.

· مطالعه بازار و بررسي راهكارهاي فروش سيمان راهسازي و بنائي.

· تلاش در جهت حفظ و افزايش سهم بازار شركت.

 

 

آخرين سرمايه :

 

آخرين سرمايـه‌ شـركت‌ مبلغ 1،312،491،600،000 ريـال است‌ كه‌ به 1،312،491،600 سهم با نام يكهزار ريالي تقسيم شده و در تاريخ 88.2.6 به ثبت رسيده است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تركيب سهامداران :

 

صورت‌ اسامي سازمانها، شركتها، مؤسسات‌، نهادها و اشخاص حقيقي با درصد سهام آنها نسبت‌ به‌ كل سهام شركت‌ در پايان سال مالي منتهي به 1389.12.29 وتاريخ تهيه گزارش( 1390.3.8) به‌ شرح جدول زير مي باشد:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مبلغ فروش خالص

جدول و نمودار مبلغ فروش خالص ازسال1384 الي 1389 به شرح ذیل می باشد.

ارقام به میلیون ریال

 

 

 

 

سود پس از کسر مالیات

جدول و نمودار سودپس از کسر مالیات ازسال1384 الي 1389 به شرح ذیل می باشد.

ارقام به میلیون ریال

 

 

آمار تولید سیمان

جدول و نمودار توليد سیمان ازسال1384 الي 1389 به شرح ذیل می باشد.

ارقام به تن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرمایه گذاری بلند مدت در شرکتهای تابعه و سایر شرکتها :

اطلاعات مربوط به میزان مالکیت مستقیم و غیر مستقیم شرکت سیمان تهران (سهامی عام) در شرکت‌های سرمایه‌پذیر به شرح جدول زیر می‌باشد.

اطلاعات مالکیت سرمايه‌گذاري‌ها در 1389.12.29

 

 

وضعیت عمومی و سرمایه­گذاری در شركتهاي ايلام، هگمتان، لوشان، صنايع سيمان گيلان سبز، سيمان نهاوند، فراز فيروزكوه و پريفاب‌ به‌ شرح زير مي‌باشد .

سيمـان ايـلام – شركت سهامي عام

شركت سيمان ايلام در تاريخ 67.8.18 تحت شماره 72024 در اداره ثبت شركتها و مالكيت واحدهاي صنعتي تهران با شخصيت حقوقي (سهامي خاص) به ثبت رسيده و بهره برداري از كارخانه شركت با ظرفيت 2000 تن در روز در خرداد ماه‌ سال 77 آغاز گرديد. طرح توسعه واحد 3300 تني شركت سيمان ايلام نيز در پايان سال 1389 به بهره برداري رسيد و هم اكنون كل مجموعه سيمان ايلام با دو خط توليد به ظرفيت اسمي 5300 تن كلينكر در روز در حال فعاليت مي باشد.

سرمايه ثبت شده شركت در پايان سال مالي 1389 مبلغ 259،901 ميليون ريال مي باشد.

 

 

سيمان هگمتان – شركت سهامي عام

شركت سيمان هگمتان در تاريخ 68.2.4 به صورت شركت سهامي خاص تأسيس شده و طي شماره 74545 مورخ 68.2.4 در اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتي تهران با شخصيت حقوقي به ثبت رسيد و بهره برداري از كارخانه شركت با ظرفيت 2300 تن در روز در بهمن ماه‌ سال 76 آغاز گرديد.

طرح مربوط به افزايش ظرفيت كارخانه از 2300 تن در روز به 3200 تن در روز نيز آبانماه سال 1381 شروع و در بهمن ماه سال 1384 به بهره‌برداري رسيد.

همچنين طرح ايجاد يك واحد 3400 تني جديد در محل كارخانه سيمان هگمتان از آبان ماه سال 1382 شروع گرديد كه كوره آن در اوايل سال 87 به بهره برداري رسيد و هم اكنون كل مجموعه با دو خط توليد و با ظرفيت توليد 6600 تن كلينكر در روز در حال فعاليت مي باشد.

سرمايه ثبت شده شركت در پايان سال مالي 1389 به مبلغ 502،900 ميليون ريال مي باشد

 

 

شركت صنايع سيمان نهاوند

شركت سيمان نهاوند با ظرفيت 3300 تن در روز در استان همدان – شهرستان نهاوند در تاريخ 82.6.25 به صورت شركت سهامي خاص تأسيس و طي شماره 209132 در اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتي استان تهران به ثبت رسيده است.

اين پروژه 3300 تني در پايان سال 1389با موفقيت به بهره برداري رسيد و سرمايه ثبت شده آن در پايان سال مالي 1389 مبلغ 600،000 ميليون ريال مي باشد.

 

سيمـان لوشـان – شركت سهامي خاص

كارخانه‌ سيمان لوشان با ظرفيت تولید‌ حدود 600 تن در روز (2 خط توليد 300 تني) در شهر لوشان قرار دارد. سرمايه ثبت شده شركت در پايان سال مالي 1389 به مبلغ 20،000 ميليون ريال مي باشد شركت سيمان تهران 67 درصد سهام شركت‌ سيمان لوشان را در سال1380 از شركتهاي‌ سرمايه‌گذاري ساختمان و سرمايه ‌گذاري سازمان صنايع ملي ايران خريداري نموده است.

 

 

 

شركت صنايع سيمان گيلان سبز

شركت سيمان تهران در نيمه دوم سال 1381 با مشاركت شركتهاي سيمان ايلام ، لوشان و شركت پريفاب ، به منظور استقرار يك واحد 3400 تني در منطقه ديلمان استان گيلان اقدام به تاسيس شركت صنايع گيلان سبز (سهامي‌خاص ) نمود و در تاريخ 81.8.21 تحت شماره 194456 در اداره ثبت شركتهاي استان تهران به ثبت رسيده است.

سرمايه ثبت شده شركت در پايان سال مالي 1389 به مبلغ 450،0000 ميليون ريال مي باشد. پيشرفت فيزيكي اين پروژه در پايان سال 1389 به ميزان 81.26 درصد مي‌باشد. پيش بيني مي گردد كه بهره‌برداري آزمايشي و توليد كلينكر اين طرح در نیمه دوم سال 1390 آغاز گردد.

 

شركت سيمان فراز فيروزكوه

شركت سيمان فراز فيروزكوه در تيرماه سال 1381 با سرمايه اوليه يك ميليارد ريال و به منظور استقرار يك واحد 3400 تني در منطقه فيروزكوه به ثبت رسيده است شركت سيمان فراز فيروزكوه در تاريخ 86.7.1 به بهره برداري رسيده و سرمايه شركت در پايان سال مالي 1389 مبلغ 270,000 ميليون ريال است، حدود55.8 درصد سهام آن متعلق به شركت اسپندار، 32 درصد متعلق به شركت سرمايه‌گذاري توسعه صنایع سیمان ، 12 درصد متعلق به سيمان تهران و مابقي به سهامداران جزء تعلق دارد.

 

 

شركت‌ پريفاب – سهامي خاص‌

شركت پريفاب در تاريخ 47.9.13 به صورت شركت سهامي خاص تأسيس شده و تحت شماره 12803 در اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتي تهران به ثبت رسيده است و در تاريخ 48.8.20 بهره برداري از كارخانه آغاز شده است . مركز اصلي شركت، تهران و كارخانه‌ در مجاورت‌ كارخانه‌ سيمان تهران قرار دارد، فعاليت‌ اصلي آن توليد قطعات‌ پيش ساخته‌ بتوني و فروش بتون آماده‌ است . سرمايه ثبت شده شركت در پايان سال مالي 1389 به مبلغ 9،000 ميليون ريال مي باشد.

پروژه ملات آماده يا مخلوط بتون خشك نيز از برنامه هاي در دست مطالعه شركت پريفاب مي باشد.

 

 

 

گزارش عملكرد زيست محيطي شركت در سال مالي 1389

شرکت سیمان تهران در سال های اخیر با توسعه فضای سبز به پیشرفتهای خوبی در حوزه زیست محیطی نایل گشته است . شرکت سیمان تهران با داشتن مجموعاً تعداد 434 برنامه زیست محیطی تا کنون 377 برنامه اجرا نموده است که 57 برنامه دیگر آن در حال اجرا مي‌باشد.

اهم اقدامات انجام شده در حوزه محيط زيست بشرح ذيل مي‌باشد:

1. اندازه گيري و بهبود مستمر شاخص هاي محيط زيست در بخش هوا شامل كاهش غبار محيطي و خروجي دودكش هاي مجتمع.

2. تبديل 4 دستگاه بگ فيلتر مكانيكي به سيستم ايرجت جهت كاهش غبار خروجي.

3. توسعه فضاي سبز با هدف بهبود منظر و دورنماي محيطي، كمك به وضعيت زيست محيطي منطقه و جذب دي اكسيد كربن.

4. كاهش ميانگين غبار خروجي ساليانه بگ فيلترها و الكترو فيلترهاي مجتمع صنعتي سيمان تهران و كاهش ميانگين غبار محيطي ساليانه مجتمع صنعتي سيمان تهران.

پيش بيني روند آتي در حوزه محيط زيست به شرح زير مي باشد:

1. پروژه نصب بگ هاوس بصورت سري با الكترو فيلتر كوره و مواد واحد6.

2. ساخت و نصب الكترودهاي الكترو فيلتر كوره و مواد واحد6.

3. ساخت و نصب صفحات جذب الكترو فيلتر لورگي كوره و مواد واحد4.

4. ادامه كار تبديل 20 دستگاه بگ فيلتر مكانيكي به سيستم ايرجت.

5. اصلاح مسير و داكتهاي ورودي و خروجي الكترو فيلتر لورگي شماره4.

6. مهار انتشار غبار در سالن سنگ واحد4 جهت كاهش غبار محيطي در اطراف سالن سنگ.

7. واكاري 25 هكتار از جنگلهاي سه راه عوارضي با كاشت 7 هزار اصله درخت و اجراي سيستم آبياري قطره­اي براي 25 هكتار از جنگل هاي موجود.

[+] نوشته شده توسط ستار در پنج شنبه 2 تير 1390برچسب:, در ساعت 13:38 | |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

بزودی سایت گروه سهامداران راه اندازی خواهد شد .
آرشيو
تير 1390
خرداد 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
ستار
لينكستان
اعلام خرید و فروش سهم بورسی
عکس ادم خورها
---چت انلاین"دانلود رایگان---
تحلیل بورس ایران
سبدگردانی گروه تحلیل بورس
گروه تحلیل بورس
بورس اوراق بهادار
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گزارش و بررسی و تحلیل سهام بورس اوراق بهادار ایران و آدرس tahlilebourse.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

بورس باز برتر (سبد سهام )
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , tahlilebourse.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com